..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
mieszkańcy online:

wędrowców: 0

Poradnik początkującego gracza (Diablo I)



Na samym początku dobrze jest wybrać się do Pepina, po co najmniej dwie butelki mikstury zdrowia. Artefakt ten jest bardzo przydatny, kiedy na pierwszych poziomach podziemi dopadnie nas większa liczba kreatur.

Gracze, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z Diablo I poza mordowaniem potworów powinni skupić się przede wszystkim na zbieraniu wszelkich przedmiotów. Dzięki temu można uzbierać nieco pieniędzy na wyposażenie się z lepszy sprzęt. Co cenniejsze i będące w lepszym stanie dobrze jest przeznaczyć na własny użytek. Za pieniądze ze sprzedaży najlepiej jednak kupić kilka mikstur uzdrawiających.

Należy uważać na wszelkiego rodzaju skrzynki. Poza cennymi nieraz artefaktami mogą zawierać również pułapki, które często potrafią nieźle popieścić naszego bohatera. W dobrej sytuacji jest łotrzyca, która posiada umiejętność rozbrajania pułapek. Tak samo rzecz się ma z beczkami. Tu jednak musimy ryzykować, bo czasem znaleźć w nich można całkiem ciekawe rzeczy. Głównie pieniądze.

Przydatnym przyciskiem jest SHIFT, dzięki któremu nasza postać walczy stojąc w miejscu i nie biega jak szalona utrudniając nam wymordowanie przeciwników.

Jeżeli wasze przedmioty zostaną poważnie uszkodzone podczas walki, to możecie je zreperować czarem (tylko jeśli gracie wojownikiem), ale róbcie to tylko w ostateczności, bo zmniejsza to skuteczność przedmiotu. Rzeczy uszkodzone lepiej reperować u kowala. I chociaż ten pobierze za naprawę opłatę, to nie uszkodzi przedmiotu. Kowal potrafi również naładować magiczną laskę maga o ile oczywiście nie jest ona całkowicie wyeksploatowana.

Dobrze jest zajrzeć od czasu do czasu do wiedźmy Adrii. Jeśli tylko jesteśmy przy forsie możemy kupić u niej książki, które nauczą naszych bohaterów pożytecznych czarów. Poza tym chętnie sprzeda nam tak przydatne zwoje jak Town Portal i Stone Curse.

Ważna jest strategia rozdzielania punktów przyznawanych przy osiągnięciu kolejnego poziomu doświadczenia. Należy się dobrze zastanowić nad priorytetami i cechami charakteru, które są mniej ważne dla naszej postaci. Magikowi na początek przyda się nie większa moc magiczna, lecz trochę więcej siły, z kolei wojownikowi bardziej przyda się magia. Łotrzycy przyda się zarówno jedno, jak i drugie. Trzeba jednak pamiętać, że mag nawet z maksymalną siłą nigdy nie będzie tak dobry jak wojownik z maksymalną siłą. Również wojownik z magią nie dorówna magowi z magią o takim samym poziomie.

Powinniśmy także zwrócić uwagę na to, by wszystkie odporności jak najszybciej doprowadzić do maksymalnej wartości, czyli 75%. Jest to szczególnie ważne na poziomie trudności Hell, który jest bardzo trudny do przejścia. Szczególnie występujący tam magowie dają się mocno we znaki.

Jeśli napadnie na was cała masa silnych wrogów, to nie wpadajcie w panikę, chyba, że gracie wojownikiem i jest on jeszcze słaby. Jak najszybciej udajcie się do pomieszczenia z kratami, nie gubiąc stworów, zamknijcie się w nim i walczcie z wrogiem przez kraty. oczywiście najpierw dobrze sprawdzić, czy w progu nie leży martwa kreatura uniemożliwiając zamknięcie drzwi. Przykro byłoby zginąć w ciasnej klitce. Drugą ewentualnością jest stanąć blisko drzwi, co uniemożliwia przeciwnikom atak frontalny pełnymi siłami (muszą przechodzić pojedynczo). Ta strategia sprawdza się szczególnie na niższych poziomach, gdzie pojawiają się naprawdę silni przeciwnicy i kilka celnych uderzeń może pozbawić nas życia.

Nie ścigajcie potworów po lochach, bo nie wszystkie są głupie i uciekając zaprowadzą was prosto do swoich silniejszych kolegów, co potocznie nazywamy pułapką. Większość samotnych potworków widząc, że nie gonicie za nimi, po chwili wróci.

Jeśli zaatakuje was silniejszy wróg, a wy nie posiadacie mikstur uzdrawiających, to jak najszybciej uciekajcie na powierzchnię (zwój Town Portal). Tam żaden wróg was nie dostanie, a wy będziecie mogli dokupić mikstury i naprawić broń, o ile oczywiście macie na to dość pieniędzy. Trzeba przypomnieć, że uzdrowiciel Pepin nie na darmo nazywa się uzdrowicielem. Przy każdej wizycie w Tristram warto podejść do niego i zagadać, a uzupełni brakujący poziom naszego życia.

Podczas walki z silniejszym przeciwnikiem nie zapominajcie o używaniu leczniczych mikstur, tarcz, pancerzy i hełmów. W osłony ciała szczególnie warto inwestować, gdyż dość skutecznie chronią was przed bronią nieprzyjaciela. Bardzo przydatne w tym wypadku jest korzystanie z klawiszy, pod którymi ukrywają się mikstury umieszczone na pasku, jak również najczęściej używane czary. Klawisze od 1 do 9 odnoszą się do podręcznych przedmiotów a F5, F6, F7 i F8 kryją używane przez nas czary o ile oczywiście będziemy na tyle przewidujący, ze przed walką dokonamy odpowiednich ustawień.

Kiedy dostaniecie się w wir walki, to nigdy nie zapominajcie o używaniu czarów. Skuteczność wielu z nich jest o wiele wyższa od większości broni i mają szersze zastosowanie. Bardzo przydatnym czarem jest teleport, który pozwala odskoczyć od grupy przeciwników, by mieć czas choćby na wrzucenie w siebie mikstury zdrowia.

Kiedy giniemy od ciosów potworów, wypadają nam wszystkie przedmioty, które nosiliśmy na sobie. Należy wtedy nacisnąć "Restart In Town". Dobrze jest przygotować się na taką okoliczność i mieć na wszelki wypadek w ekwipunku jakieś zapasowe przedmioty gdyż musimy jakoś wrócić po nasze właściwe artefakty. W takim przypadku jesteśmy słabsi i istnieje ryzyko, ze znowu zginiemy. Dobrym sposobem jest użycie czaru Telekinesis, który pozwoli nam ściągnąć przedmioty znajdujące się w niewielkiej odległości od nas (telekineza działa również przez ściany). Warto zwrócić uwagę na fakt, że na 16 poziomie w Piekle (Hell) nie gubimy przedmiotów gdy zginiemy.

Należy uważać na potwory typu Black Death, ponieważ przez zadawanie obrażeń, zabierają na stałe życie naszej postaci.

Nasza postać jest odporna na wszystkie rzucane przez siebie czary z wyjątkiem Firewall i Flame Wave.

Dobrze jest zapoznać się z działaniem poszczególnych kapliczek, ponieważ niektóre z nich mają negatywne działanie na charakterystykę naszego bohatera. Rzecz jasna w podziemiach znajdziemy również kapliczki, które mają wpływ pozytywny.

Polecam częste wizyty u Wirta, ponieważ często można u niego dostać przedmioty, których nie kupimy u nikogo innego. Przed rozpoczęciem rozmowy najlepiej zapisać grę, żeby w razie braku ciekawych artefaktów nie tracić stówki, którą Wirt każe sobie płacić za obejrzenie posiadanych rzeczy.


Laurefin.
komentarz[68] |

Komentarze do "Poradnik początkującego gracza (Diablo I)"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   Jaka jest Twoja ulubiona postać z Diablo II?
Amazonka
Barbarzyńca
Czarodziejka
Druid
Nekromanta
Paladyn
Zabójczyni
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Runy i Słowa ...
   Lokacje w Dia...
   Kamienie Szla...
   Poradnik pocz...
   Historia
   Potwory zwykł...
   Ekwipunki Kla...
   Zadania Aktu ...
   Kapliczki w D...
   Zadania Aktu ...

   ShoutBox
Zaskakujący udar mózgu leczenie i zasady postępowania. Najświeższe informacje - świerzb przyczyny - uzupełnij swoje informacje. Różne postacie choroby - stwardnienie guzowate - występowanie zależy od rejonu geograficznego. Nagłe objawy ciąży -sprawdź i zobacz
Strona wygenerowana w 0.043365 sek. pg: